July 3, 2009

Bak Kata Pepatah Orang Tua Dulu...


Salam dan hello dunia!

Hari ini, aku telah melakukan satu perkara yang aku sendiri tak percaya yang aku dah lakukan perkara tu (kau orang faham ke apa yang cuba aku sampaikan ni). Ah, ok. Begini ya anak-anak. Aku amatlah menitik beratkan kefahaman kalian semua. Aku nak kau orang faham dengan setiap apa yang aku tulis. Kalau kau orang tak faham, buat apa aku menulis. Baik aku bebel sorang-sorang atau pun tutup saja blog ini. Okeh? Tapi aku taklah sejahat itu untuk menutup blog ini buat selama-lamanya sebab aku tau kau orang sangat suka bila mendengar aku membebel. Hahaha… Sekarang ni, musim orang perasanlah, Deqna. Saya dah berjangkit dengan kamu. Ingatkan selsema babi aje yang boleh berjangkit. Tak sangka, penyakit perasan pun boleh berjangkit.

Okeh, aku sudah meletakkan titik di situ. Maaf, ya. Titik. Bukan t*t*k. Hahaha…Okeh, okeh. Aku siyes. Sudah jauh aku menyimpang daripada jalan yang benar.

Mula-mula, macam ni. Pagi-pagi lagi aku dah bangun untuk menghantar ibu dan ayah aku pergi kerja. Selalunya mereka pergi kerja menaiki kereta sendiri tapi hari ini kereta ibu aku hantar ke bengkel untuk dicat. Sejak Kak Ngah bawa kereta ibu sampai excident (agak teruk ya keadaan kereta itu hinggakan memberi kesan pada aircond), bumper ibu sudah bertukar ke warna hitam (warna badan silver tapi bumper hitam). So, tadi aku hantar cat untuk mengembalikan semula warna asal kereta itu (hampir setahun jugalah kereta itu cacat warnanya).

Panjangnya permulaan cerita yang aku tulis ni. Bak kata Yazith Su Anaz, lantak u ols la. Ini blog aku. Hahaha, sorry ya. Ini bukan adegan kopikopi seperti kata kamu sebelum ini. Ini hanya mengambil sedikit daripada kata-kata kamu. Ingat, ya. Hanya sedikit. Bukan berbukit-bukit.

Cubalah klik kat banner bawah ni. Kau orang akan tahu apa yang aku lakukan sejak 3-4 hari lepas. Mula-mula, rasa macam takut-takut untuk sertai tapi aku memang jual top up kat UNITEN. Tapi aku cuma jual Maxis dan Celcom RM10 saja. Reload RM5 aku tak jual. Memandangkan ramai yang minta RM5 untuk topup, makanya aku sertai business ini. Lepas ni, taklah aku menghampakan mereka untuk membeli. Okeh, sudah selesai penerangannya.

Lepas hantar ibu dan ayah, aku pergilah kedai fotostat nak fotostat flier (betul ke aku eja macam ni?) untuk diedarkan pada orang ramai (aku letak flier ini di masjid memandangkan hari ini hari jumaat dan pada pandangan aku, ramai yang akan berminat). Dan aku berjaya mengedarkan flier itu walaupun setakat ni hanya seorang saja yang menghubungi aku untuk menanyakan tentang ini. Tapi pada aku orang itu macam tak siyes aje. It’s okeh, Azri. Usaha lagi! Chaiyok2!!! Jangan putus asa. Kau jotos aje kepala orang tu seperti kata Ayisy. Kalau nak ikut kata Lil^Grizzle, “Nama Beliau Ialah Azri Azlan”. Tak siapa boleh lawan. Hahaha, poyo aje aku. kalau nak ikut Shawn pula, 'suka-suka'. Apa yang suka sangat tu, Shawn? Hahaha...


5 comments:

ayisy said...

top up free rm10 satu.. send kat no ni.. 017-78985**. Kau tau kan? hahahaha...

khairol.idzham said...

kak ngahnya x join skali ke bisnes?
kalau x bleh gak aku cr topup kt dia kalau terdesak kt sini.
haha

duit oh duit.

aZRi aZLaN said...

to
ayisy
hah, bg la no ko kat aku kalo berani. aku nak ko display kat blog aku ni. hahaha...

khairol.idzham
xla. aku ajk dia xnk. t la aku nk influence dia smpi dia nk join.

deqna =D said...

nak topup 5 hinggit free..
kasi kat no ni ea..
017 593****

ehehhee..
=P

aZRi aZLaN said...

to deqna;
boleh, deqna. publish la no fon kamu di sini...