January 23, 2009

Aku adalah aku

Jika dulu, langkah kaki ini tempang dan cacat
Langsung tidak berdaya utk berjalan, apatah lagi utk berlari
Aku dihina dan dicerca bagaikan sampah di jalanan
Aku dibiarkan melarat sendirian
Langsung tiada belas ihsan dan rasa perikemanusiaan
Sedikit demi sedikit aku bangkit
Aku kutip kembali semangat yg telah lama menghilang
Lalu aku bangkit dari kekalahan yg lalu

Kini, langkah kaki ini teratur dan tersusun
Langsung tiada cacat cela sbg seorang lelaki
Aku dipuji dan dibodek bagaikan seorang raja
Aku dibiarkan bermaharajalela di atas takhta
Langsung tiada gangguan daripada sesiapa
Sedikit demi sedikit aku mulai lupa diri
Aku dapat rasakan seperti di alam fantasi
Lalu aku kembali ke alam realiti
Aku adalah aku, takkan berubah menjadi orang lain…

No comments: