May 1, 2009

Sejarah Tak Mungkin Berulang Part 1

Situasi: sedang menonton televisyen

Jam: kira-kira 2.00 petang

Tarikh: 30 April 2009

Mood: kurang baik

Ketika itu, telefon bimbit aku berbunyi. Aku mengerti sendiri. Ada mesej diterima bukan panggilan telefon. Jadi, aku tidak bergegas untuk mendapatkannya yang terletak di atas meja. Beberapa minit kemudian, satu mesej lagi masuk. Penting barangkali. Aku terus mendapatkan telefon bimbit. Kedua-dua mesej itu datang daripada orang yang sama. Orang yang pernah ada di dalam hati aku suatu ketika dulu.

Mesej pertama berbunyi:

Hai, Azri. Petang ni jumpa, boleh? Lama tak dengar cerita. Huhu…

Mesej kedua pula berbunyi:

Sekarang u dah sombong eh? Nak jumpa pun tak boleh…

Aku balas untuk kedua-dua mesej itu:

Sorry, bukan sombong. Busy sikit tadi. Nak jumpa? Bila? I malaslah nak keluar petang-petang macam ni. Panas. U pun tahu, kan? Kalau malam ni, bolehlah…

Kata dia pula selang beberapa saat:

Its ok. Ya, I ingat. U memang tak suka keluar masa matahari tengah naik. Malam ni? Boleh juga. Pukul 8.00. U ambil dekat tempat kerja I, ok?

Kata aku:

Ok…

p/s: maaf, semua mesej itu aku buang sebaik saja aku membacanya. Tak ada guna aku simpan lama-lama di dalam kotak inbox. Nantikan sambungan cerita ini…

5 comments:

dEQna said...

la..
nape nak ade part part laks..
huhu..bikin suspen lew Azri nih,,

cepat le sambung citer,,
nak tawu dgn lebey lanjut nihhh..
(^__*)

mira azlan said...

kerek..
x nk kuar tgh ari..
tkut jerawat naek ke...hahaha....
cewah..jmput nmpak...
spe 2....kakakakakakaka.....

shazclan said...

la hai...ko nie...ske wat sekerat2...sambung la weyh...ish4

aZRi aZLaN said...

deqna,
sy xda masa nk tulis pjg2. tu yg sy wat part2. ok?

mira azlan,
sibuk. ko jgn gtau ib. kantoi, siap ko aku kerjakan. hahaha

shazclan,
sabo la. ko ni sgt mengujakan aku nk update la weh...

mira azlan said...

eleh..spe yg kantoikn spe..ak x pernah kntoikn..ko 2 je eh..kaakakkakaaaaaaa