August 30, 2009

Entry ini pendek

Pertama;

Nur Kasih semakin best. Semakin banyak adegan dan babak yang aku suka. Kata-kata Adam dan Nur juga banyak yang menyentuh hati. Kawan-kawan, jangan lepaskan menonton drama yang ditayangkan pada setiap hari JUMAAT jam 9.00 malam. Kalau terlepas, sila tonton di sini. Sebelum itu, anda perlu mendaftar sebagai ahli tv3 secara gratis.

Kedua;

Sudah mahu masuk 9 Ramadhan. Sekejap saja masa berlalu. Tapi berat badan aku masih lagi sama. Orang kata bulan Ramadhan ni bulan yang sesuai untuk berdiet. Betulkah?

Sila lihat gambar di bawah.

Aku masa 73.5 kg, tinggi 175 cm = Awal era 70-an.


Akhir Ogos 2008. Gambar ini diambil berukuran passport ketika aku ada temuduga dengan MAS. Dua hari sebelum puasa.

*ramai kawan cakap aku edit pic ni. Okeh. Suka hati. Aku tak pernah edit gambar. Mungkin taukeh kedai cuci gambar tu yang edit kot.

Semasa shopping raya dengan Kak Ngah. Pertengahan September 2008.

Seminggu sebelum Hari Raya 2008. Ketika ini, aku dengan kawan-kawan di berbuka puasa di Tanjung Lumpur dan bermalam di Teluk Cempedak.

Aidilfitri 2008.

Aku masa 79++kg, tinggi 175 cm (macam mana nak kekalkan berat badan dan menambah ketinggian?) = pengakhiran era 70-an dan bakal menghampiri era 80-an.


Perut semakin membuncit manakala jerawat makin naik.

Sudah cukup. Aku tak nak upload lebih banyak gambar lagi. Malu siot. Hahaha,J.

p/s: dua gambar di atas diambil dalam jangka masa setahun iaitu pada tahun 2008 dan 2009. Kalian rasa, penggunaan pil atau suplemen berkesan atau tidak untuk kesihatan lelaki? Sebagai contoh jamu, vitamin C, spirulina, atau apa saja produk. Sebelum ni, aku pernah makan jamu iaitu Jamu Kaplet Surut Mustika Ratu. Berkesan sebab aku seiringkan dengan senaman tapi bila ibu tau, ibu tak bagi makan sebab dia kata nanti badan kita jadi panas. Any idea? Vitamin C dan spirulina juga pernah ambil tapi vitamin C lambat nampak kesan manakala spirulina membuatkan badan aku berpeluh di samping harganya yang mahal. Sekarang, aku dah berhenti ambil ketiga-tiganya.

Ketiga;

Rindu pada si dia! Arghhh!!!!!!!


5 comments:

Jo said...

ask google.




:)

ayisy said...

Bagi aku puasa sama jek dengan tak puasa dari segi pemakanan. Time puasa bagi aku, makan nasi 2x, makan biasa2 sekali dua. Sama gak dengan hari biasa. Huhuhu.. Berat aku pun sama jek time puasa cuma kadang2 turun sikit. :)

Mohd Noorshazwan said...

hehhe...

senang ja...tak payah la makan pil2 tue...puase pown cukup..tapi dengan syarat..

jangan la lebey2 time buke tue..hee

Dee Abu Bakar said...

Wah..dulu encem ar..baby igt model mne tah td..:)

aZRi aZLaN said...

to;

yazith
baiklah. saya akan tanya google...

ayisy;
ye ke? aku pun macam tu gak. turun pun setakat 2-3 kg. lepas raya, naik sampai 4-5kg. hahaha

shawn;
hahaha, buka memang kena beringat. kalau tak, satu bazar nak borong. melampaulah kan?

baby boneka
hahaha, model? tak layak la baby. apply kerja dengan MAS pun kena reject. baik tak yah. hahaha