August 14, 2009

Entah Apa-apa



Aku akan ceritakan tentang dua orang tua ini di entry yang akan datang. Anda sebagai manusia yang punya hati, nilailah sendiri.

Aku cuti sekarang. Sehari lepas cuti, macam-macam perkara yang aku senaraikan termasuklah apa aktiviti yang perlu aku buat sepanjang cuti ini berlangsung. Aik? Kenapa aku suka ulang perkataam CUTI? Ingat! CUTI dieja sebagai C.U.T.I. Faham? Hah? Marah? Benci? Hahaha, aku dah berjaya buat kalian cemburu.

Aktiviti pertama aku adalah nak cat bilik ataupun dalam bahasa lembutnya kamar tempat aku beradu. Hahaha, tapi tak jadi hingga sekarang. Sebabnya? Apa lagi. Aku bangun tidur aje dah pukul 2.00 petang. Bila masa nak pergi beli cat, nak bancuh cat, nak cat bilik seorang diri. Ah, sungguh azab. Aku pernah mengecat rumah ketika tiga tahun lepas di bulan Ramadhan. Sungguh terseksa okeh. Tapi aku mengecat bukan sekadar bilik aje tahu? Nak tahu apa?

“Kalau kau nak cat bilik, cat dapur sekali. Dah lama sangat dapur tu tak bercat”.

Hah! Kalau macam tu, malas aku nak mengecat. Tu belum lagi kalau Jiha dan Biha datang mengacau. Habis satu rumah terkena cat nanti. Budak kembar dua ni bukannya boleh percaya sangat.

Aktiviti kedua adalah mahu mendaki Hutan Lipur Soga Perdana yang letaknya tidak jauh dari rumah aku. Hahaha, jangan harap! Bila dah terlentang depan T.V, layan Tom & Jerry, Sekar, Lolita, etc jangan harap aku nak keluar rumah. Mengular lagi baik sambil melayan Jiha & Biha. Huh!

p/s; Hari Jumaat ada kenduri arwah kat rumah atuk. Esok, aku kena pergi pasar awal-awal pagi sebab ibu kerja. Nak tak nak, terpaksalah aku korbankan masa dan tidur awal sedikit malam ni. Kalau tak bangun esok pagi, matilah kena bebel.

Kepada Kak Long & Kak Ngah, balik cepat sikit! Tolong aku uruskan benda ni. Ini bukan satu permintaan tapi satu arahan daripada aku!


3 comments:

mira azlan said...

sori bro..ak balik isnin..huhuhu.........

yaziith su anaz said...

wah.



arahan tuh.

ayisy said...

Ahahaha! Hutan Lipur Soga...aku rindu utk mendakinya..! Hehehe..