January 7, 2009

mainan perasaan...

hari ini, aku hadapi waktu siang dan mlmku seperti kebiasaan. tiada yg istimewa, tiada pula yg aneh. hanya ada beberapa kejadian yg tidak manis utk aku coretkan di sini.

inilah aku, azri azlan. setiap hari, ada saja perkara yg perlu aku lakukan. sesuai benar dgn statusku sbg seorang pelajar. soalan tutor yg menimbun, assignment yg tak terkira banyaknya dan juga 2 buah peperiksaan mid-term yg akn aku hadapi minggu depan. tak lupa, 1 quiz. wah, nampaknya tiap masa dan saat aku terisi dgn perkara yg berfaedah, iaitu ulangkaji pelajaran(ada nada2 poyo di situ). walaupun aku ni bukanlah seorang pelajar yg rajin namun aku akn berusaha dan lakukan yg terbaik utk diri sendiri dan juga keluarga...

sesekali, aku mengeluh sendirian. mengeluh bukan kerana tak suka tapi mengeluh disebabkan oleh kerisauan yg sgt mengganggu kewarasan akal. jika aku tidak boleh jadi spt yg mereka harapkan, mcm mana? alahai, azri. take it easy. i trust you. you can do it. kata hati kecil, sekadar utk menyedapkan hati. aku juga risau dek semangat yg kian menurun sejak dua menjak ini. tahun baru yg baru saja menjelma beberapa hari lalu, langsung tidak mengkobar-kobarkan semangat aku. ah, apa yg tak kena dgn diri aku ni? serba serbi tak kena nampaknya.

rindu ke? ah, sudah. tak payah layan sgt perasaan tu...

ibu cakap, belajar dulu rajin-rajin. masa ni, jgn fikir pasal cinta. agk kolot cadangan itu tapi masih boleh diterima pakai. kwn cakap, bercinta tu boleh tapi nak kena pandai bahagikan masa. aku suka dgn yg ini tapi aku tak boleh buat spt yg mereka katakan. si dia pula kata, biarlah masa yg tentukan. kalau ada jodoh antara kita, tak ke mana. agak klise jawapan itu tapi aku masih boleh terima utk mengukuhkan lagi rasa cinta ini.


aku cinta, aku rindu...

No comments: