March 1, 2009

Permulaan Mac

Permulaan bagi bulan baru pada tahun 2009. Bulan baru, mestilah dimulakan dengan keceriaan. Ya tak? Cubalah baca dialog kat bawah ni. Habis aje baca dialog ni, aku tergelak sendirian. Lawak giler.
Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.
Ayam : Kambing, pekabo?
Kambing : Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.
Ayam : Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.
Kambing : Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam, kan ?
Ayam : Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.....
Kambing : Apsal pulak?
Ayam : Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi TELUR nampak...
p/s: Aku baca dari seorang rakan blogger yang tidak aku kenali, aku copy n paste untuk rakan-rakan aku pulak...

1 comment:

mohd noorshazwan said...

nie nmenyer lawak antara binatang...hak4....