July 1, 2010

BBC vs SCM




alahai, manisnya. hehehehe

Salam!

Nampak tak apa tajuk entry aku? BBC vs SCM? Apa tu? Bunga-bunga Cinta? Saya Cinta Marshanda? Dah tak payah main teka-teki lagi sebab semuanya salah.

BBC adalah singkatan kepada tajuk sinetron Indonesia yang bertajuk Benci Bilang Cinta. Cerita ni tahun 2006 kot. Ah, lama dah. Manakala SCM adalah Sejuta Cinta Marshanda yang kini sedang hangat ditayangkan di RCTI iaitu saluran TV Indonesia. Cerita ni masih baru lagi. Tahun ni juga.

Yang aku suka tentang kedua-dua cerita ini adalah tentang MARSHANDA. Ya, aku terpaksa mengaku yang aku minat dia. Sekarang, Marshanda dah masuk dalam list artis yang aku suka. Sebelum ni, juara carta adalah Maya Karin dan Enrique Iglesias.

Sekarang, kau orang nampak tak betapa aku admire kat Marshanda? Sinetron dia yang dulu-dulu pun aku tengok juga. Aqso dan Medina, Puteri Yang Terbuang etc etc etc. Sila google sendiri ye.

Tapi biasalah, sinetron Indonesia kebanyakannya berates-ratus episode. Intan, Sekar, Cahaya etc etc etc. Kau orang nampak tak betapa gigihnya aku menonton sinetron ini semua? Tapi biasanya aku tak dapat habiskan sebab cuti aku taklah banyak mana. Setakat 2-3 minggu. Balik uni dah tak dapat tengok sebab kat apartmen takda Astro.

Ok, pasni aku nak minta Astro kat admin uni. Diletakkan di setiap bilik kami semua. Hahahaha, melampau!

Pasal SCM pula, rugi sebab kat Malaysia masih lagi belum ditayangkan. Mungkin kena tunggu 4 tahun lagi baru ditayangkan. Huhuhu, sedihhhh.

Kat Indonesia, cerita ni paling top sekarang ni. Mula ditayangkan pada 31 Mei 2010 lepas. Kat Johor ni memang boleh kalau setakat RCTI dan SCTV. Tapi kalau dah pasang Astro, mana boleh dapat. Kalau dulu sebelum pasang Astro, boleh layan juga sinetronnya. Best kot. Hahahaha…

No comments: