July 6, 2011

What I feel…

Ok, kali ni aku nak cerita laaaa kat kau orang semua tentang kali pertama aku bertemu dengan klik sini. 4/4/2011. Aku masih ingat lagi, tarikh ini. Dan akan kekal ingat sampai bila-bila. Pada 4/4/2011, aku ada invite klik sini untuk menukar status dari ‘single’ ke ‘in a relationship’ masa kat fb. Hahaha, tak sangka, dia terima aku. Al-maklumlah, kami memang tak pernah bertemu sebelum ini dan aku sama sekali tak sangka dia akan terima aku walaupun kami memang tak pernah bertemu. Dah tak payah ulang ulang ayat tak pernah bertemu tu, boleh tak? J

Dah tertulis agaknya, aku jumpa klik sini pada 26/5/2011(Khamis) selepas lebih kurang dua bulan kami bermesej mesej dan skypee. Sebelum tarikh ini, kami memang tak pernah bertemu. Dushhhh. Ulang lagi ayat tu. Aku tak sangka, kami akan bertemu di masjid iaitu tempat yang aku idamkan untuk bertemu dengan calon isteri aku. Yalah, orang tua tua kata kalau jumpa kali pertama dengan pasangan kita kat masjid, itu lebih afdol. Ya, masjid kat sebelah Universiti Malaya adalah saksi pertemuan kali pertama antara aku dan klik sini.

Masa tu, aku ponteng kelas Islamic banking & Finance (IBF) sebab nak jumpa klik sini kat Kuala Lumpur. Aku gerak ke KL pukul 11.00 pagi selepas kelas Internal Audit (IA). Plan nak datang KL lepas kelas IBF, iaitu petang Khamis. Tapi aku rasa macam tak best je gerak petang lagipun aku tak suka drive malam malam. Dah la jalan dari Muadzam-Bahau gelap. Jalan dari Kuala Pilah-KL pun macam apa entah. Malam malam takut terlanggar lembu melintas je. Haha. Dushh, tak payah la cerita sampai ke situ :P

Atas masalah yang tak dapat dielakkan, klik sini sampai masjid UM petang sebab klik sini dari Kuala Selangor, rumah kakaknya. Petang tu, dalam pukul 5-6 petang, kami bertemu buat kali pertama dan aku tengok muka klik sini berkilat semacam sebab penat berjalan barangkali semata mata nak turuti permintaan aku yang nak jumpa di masjid :P. Haha, tengok. Baru kali pertama, aku dah buli kilk sini. Kesian kat dia. Lagipun, aku memang tak tahu jalan nak ke KL Central. Sebelum tu, dah cari juga KL Central tapi sesat ke kuil mana entah nama dia J

Masa kat luar masjid tu, klik sini ada hulurkan aku air kotak (dutch lady strawberry kau). Ok, aku tak suka air strawberry sebenarnya tapi klik sini dah bagi, nak buat macam mana, kan? Terimalah dengan redho. Sambil jalan menuju ke kereta, aku ada jugak borak borak dengan klik sini. Borak sikit je sebab masing-masing macam malu malu je. Aku tengok klik sini ni kecik je orangnya rupanya. Kat gambar macam besar. Haha. So, terdetik la dalam hati aku. Nak ke dia terima aku? Cukup ke sekadar nampak gambar aku je kat fb? Haha, ok. Aku ni dah bertukar saiz kalau kau orang nak tahu. Kalau 2 tahun lepas, baju saiz M boleh dipakai. Tapi sekarang dah sempit. Nak kena pakai saiz L pulak. Hampeh betullah J

Lepas tu, kami terus balik ke Muadzam Shah, Pahang sebab esok paginya aku ada kelas tutorial IBF. Takkanlah nak ponteng lagi, kan? So, aku minta tolong kat Alif Badrul punya girlfriend (kawan aku jugak) untuk menumpangkan klik sini di rumahnya.

Kesimpulannya, masa first time jumpa klik sini di Kuala Lumpur, aku rasa berdebar-debar je sebab masih lagi malu malu kucing J


No comments: